Saturday, August 2, 2008

Chelsea vs Pilihan Malaysia…

Perlawanan antara kedua-dua team menunjukkan perbezaan yang ketara. Chelsea dikenali ramai sebagai pasukan kelab Inggeris yang dikenali di seluruh dunia. Beberapa nama besar seperti Peter Cech, Frank Lampard, John Terry, Ricardo Carvalho, Essien, dan sebagainya. Tidak lupa juga nama-nama baru seperti Dos Santos, Ivanovic. Pemain yang baru menyertai mereka, Deco turut turun.

Pilihan Malaysia pula diwakili oleh pemain yang konon terbaik di Malaysia. Kenapa aku kata KONON??? Sebab ntah apa2. Aku rasa yang patut still dalam team Malaysia ialah Helmi sebagai goalkeeper, norhafiz, S.Subramaniam, Sarfizan Hashim. Kat tengah, Hardi Jaafar, Shukor Adan, Amirulhadi memang sesuai disamping Khyril Muhaymen dan Badrul Baktiar ke kat winger. Striker xde yang bagus. Adik beradik aidil n zakuan tidak bermain dengan baik, yang defender tu asyik terjah org, yang striker xde pape percubaan berbahaya. Aku rasa permilihan indraputra, hairuddin omar, Fauzi nan tidak perlu berada dalam team Malaysia.

Teguran Scolari tentang mutu padang di Malaysia sepatutnya mendapat perhatian pihak berkaitan, bukan sahaja pihak stadium shah alam, malah stadium yang lain. Macam mana kita nak jadi negara kuasa besar bolasepak seperti brazil, argentina, jerman jikalau mutu padang teruk??? Aku rasa saranan Tan Sri Khalid Ibrahim, MB Selangor untuk mengkorperatkan bolasepak Selangor, adalah saranan yang wajar dan patut dilakukan.

Bolasepak kita xkan kemana2 jika pemain kita hanya bermain kerana duit.

Kekalahan 2-0 pada malam itu bukanlah sesuatu yang boleh dibanggakan kerana Malaysia tidak mampu membolosi gol Chelsea. Aku rasa lebih baik Malaysia x pyh antar team ke mana2 pertandingan, buat abis duit rakyat. Lebih baik duit itu digunakan untuk mengurangkan keperitan rakyat.

0 comments: