Wednesday, July 23, 2008

Muzakarah UMNO & PAS…

Percaturan yang baik dari Pak Lah dan konco2nya dalam usaha mengadakan muzakarah antara parti beliau dan PAS berkenaan dengan penyatuan orang Melayu dan Islam.

Terdapat 2 tujuan yang aku dapat kesan di sini, pertama untuk menyatukan orang Melayu dan Islam, dan keduanya, memecahbelahkan PAS.

Seperti kata Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam Harakah Daily, "PAS perlu lebih berhati-hati agar tidak terkena perangkap Umno kali kedua. Itu bukan cara parti yang memperjuangkan Islam berpolitik di mana cara berkenaan tidak ubah seperti menolong pihak lawan dan bukannya untuk menjaga kestabilan parti”.

Muzakarah ini mungkin menyebabkan perpecahan dalam PAS. Walaupun aku bukan orang PAS, namun arwah bapak aku pejuang PAS sejati. Sampaikan time kalah 3-0 dalam pilihanraya ke 11 2004, seminggu x keluar rumah kerana malu. Sebab di kala itu, PAS terlalu yakin dapat mempertahankan kerusi Parlimen dan DUN. So berbalik soal muzakarah ini, pada aku, samada berlaku @ tidak muzakarah ini, tidak penting, kerana pada aku muzakarah ini hanyalah taktik politik Pak Lah dan org Tingkat 4. So just be as usual je, bila ada, dengar je, jangan amik port sangat.

Aku yakin perpecahan dalam PAS xkan berlaku. Jikalau berlaku sekalipun, orang2 PAS xkan masuk UMNO, namun akan beralih kepada parti Pakatan Rakyat yang lain. So cita2 Pak Lah tido tu xkan Berjaya…

Marilah kita mempertahankan Islam sejati untuk kesejahteraan diri, keluarga, masyarakat dan negara…

0 comments: