Tuesday, March 10, 2009

MB Perak Di Titi Serong...









MB Perak Darul Ridzuan yang SAH, Datuk Seri Ir. Mohd Nizar bin Jamaluddin telah berkesempatan menemui rakyat jelata di Titi Serong pada hari ini, 10hb Mac 2009 pada jam 3 petang dan kemudiannya malam nanti bersama seorang lagi penceramah, antara Saudara Salahuddin Ayub atau Saifuddin Nasution kerana maklumat yang aku dapat dari lapangan ceramah tadi kurang jelas, antara maklumat yang dicetak dan diberitahu secara lisan oleh YB Mujahid Yusof Rawa, Ahli Parlimen Parit Buntar.

Alhamdulillah, hari ini aku dapat melihat dengan jelas wajah, perwatakan serta cara beliau berceramah, berhadapan dengan para pendengar beliau. Tutur kata yang jelas, sopan, tersusun dan sebagainya membuatkan aku tetap menunggu walaupun terik mentari menyinar membahang tubuh aku ni... hehehehe... beberapa
Blogger@Perak juga kelihatan pada ceramah tersebut, tetapi for sure, depa x kenai la kat aku. Ucapan tahniah untuk depa kerana sanggup berkorban dalam melaporkan kebenaran yang dianaktirikan oleh media-media elektronik khususnya.

Antara yang disebutkan oleh Datuk Seri Ir. Mohd Nizar bin Jamaluddin tadi lebih kepada penerangan tentang apa yang berlaku di Perak, nafsu yang jahat dari UMNO dan sekutunya meletakkan kepuasan mereka di atas dan perlembagaan Perak di bawah dan sebagainya.
Antaranya ialah kedudukan beliau sebagai Menteri Besar Perak yang SAH menurut Perlembagaan Perak, penyalahgunaan kuasa oleh UMNO dan sekutunya dalam menuruti nafsu mereka. Turut diselitkan ialah kronologi kisah yang berlaku dalam tragedi politik di Perak, dari awal pemerintahan di mana kesetiaan beberapa pegawai kerajaan Perak diragui oleh kerajaan Pakatan Rakyat (PR), perjumpaan Najib Mongolia dengan Yang Mulia Sultan Perak yang menyalahi undang-undang kerana beliau tidak bersama dalam perjumpaan tersebut.

Turut disentuh oleh beliau ialah penyalahan kuasa oleh SPR yang tidak mahu mengadakan pilihan raya kecil untuk dua DUN yang mana YB depa telah menandatangani surat perletakan jawatan dan dihantar kepada Speaker DUN Perak. Juga kebodohan Pak Lah dalam meminta ahli UMNO untuk membuat laporan polis atas tindakan Speaker DUN Perak yang mengantung khidmat MB Perak dan barisan Exconya selama 18 dan 16 bulan. Pada aku, mungkin ketika Pak Lah bercakap tentang isu tersebut, Pak Lah ni baru bangun dari tido kot, sebab tu la dia bercakap or bagi statement tanpa merujuk kepada Perlembagaan Perak atau Malaysia. Hahahahaha... tergelaksakan aku bila diackp dl kat ahli UMNO untuk buat report polis. Hehehehe...

Turut bersama dalam ceramah tersebut semestinya YB ADUN aku. Beliau memberi 15 fakta tentang derhakanya UMNO pada institusi Raja di Malaysia. Antaranya kes di Terengganu yang mana ditulis di poster “Sultan Natang ” yang desediakan oleh para penyokong UMNO kerana membantah perkenan Sultan untuk melantik Ahmad Said sebagai Menteri Besar Terengganu. Penyokong tersebut mahu Idris Jusoh kekal menjadi MB depa. Situasi yang sama juga berlaku di Perlis. Tetapi seperti biasa,isu tersebut tidak dimainkan dalam tv. Nampak sangat la wei tv berat sebelah. Hahahaha...

Takat ni dulu kot, x sabar rasanya nak tunggu ceramah malam ni. Kepada Mat Saman Kati, Al-Banjari dan awek yang aku x kenal tu, tahniah kerana pengorbanan dan usaha hangpa dalam memberikan informasi yang benar lagi telus dari lapangan ceramah di Titi Serong. Kedatangan hangpa amatlah aku alu-alukan... hehehehe...



TQ Bro n Sis... ;-)

Hadapi Dengan Senyuman... ;-)


3 comments:

Cenangau said...

Laa.. Awek tu Sya la, Srikandi hebat tu, kecik hati dia hang kata tak kenai.

Apa-apa pun tq sebab tolong cover program tu.

Putera Titi Serong said...

mana la aku tau bro, aku bukan terkenal pun, dan orang kg pun xtau aku ni sapa... aku kan insan kerdil di alam maya... hehehehe...

Cenangau said...

Sorry bro, silap orang. Ingatkan kengkawan bloggersnetwork@perak